Четвер, 25 квітня 2024, 20:22
Повна версія сайту
;

Чи ефективні програми співфінансування ремонтів у Чернігові та хто може їх собі дозволити?

14:59 16.03.2017    Коментарі 1  
 

У питаннях капітального ремонту ліфтів та доріг Чернігівська міська рада має два паралельні шляхи їх вирішення.

Про це сьогодні, 16 березня, йшла мова на засіданні виконавчого комітету Чернігівської міської ради.

Депутати затвердили ряд Програм ЖКГ, частина з яких передбачає спів фінансування у співвідношенні 80% міського бюджету на 20% кошти чернігівців, а частина – 100% фінансування з міського бюджету. Хоча, по факту, всі ці програми вирішують одні і ті ж проблеми.

Так, до прикладу, міська рада затвердила програму капітального ремонту ліфтів. Вона передбачає капремонт 100% за кошти міського бюджету. Однак, скільки той чи інший будинок чекатиме, по суті, безкоштовного ремонту залишається лише здогадуватися.

У той же час, діє паралельна Програма, завдяки якій, «позачергово», чернігівці можуть провести капітальний ремонт всього свого багатоповерхового будинку, в тому числі і ліфту. Це Програма сприяння створенню ОСББ в місті. Тож, мешканці багатоповерхівки, які створили ОСББ, можуть податися на Програму і провести капітальний ремонт у співфінансуванні з міським бюджетом, де 20% - кошти жителів будинку, 20% - кошти міського бюджету.

Таким чином, ті чернігівці, які користуються Програмою співфінаннсування зможуть отримати, до прикладу, капітальний ремонт свого ліфту «позачергово», адже ця Програма фінансується окремо від тієї, що передбачає 100% фінансування з міського бюджету. Єдина проблема – назбирати на капітальний ремонт будинку чи ліфту ті 20%, які передбачаються Програмою створення ОСББ.

Проблема капітального ремонту внутрішньо квартальних, внутрішньодворових доріг та доріг у приватному секторі також має кілька шляхів вирішення. Зокрема, у минулому році половина «депутатського фонду», 4,2 мільйона гривень, витрачалися саме на ці статті. Які вулиці ремонтувати обирали самі депутати.

Окрім того, виконавчий комітет приймав рішення щодо переліку об’єктів житлово-комунального господарства, природоохоронних заходів та коштів цільового фонду розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури  на 2017 рік, що фінансуються за рахунок коштів міського бюджету міста Чернігова. Рішення передбачає поточні і капітальні ремонт внутрішньо будинкових проїздів і т.п.

 Ці два варіанти передбачають 100% фінансування робіт з міського бюджету.

Однак, депутати затвердили Програму покращення інфраструктури приватного сектору, одним із завдань якої є капітальний ремонт доріг цього сектору. Програма передбачає співфінаннсування 80% на 20%. Розподіл такий самий, як і Програмі ОСББ.

Тож, члени виконавчого комітету міської ради задалися питанням, чи ефективні Програми спів фінансування ремонтів у Чернігові. Міський голова Владислав Атрошенко вважає, що через те, що комусь ремонт фінансується 100% з міського бюджету, інші чернігівці не підуть на ті Програми, які передбачають співфінансування, і чекатимуть, поки ремонт не буде зроблений за міський кошт.

Однак, начальник ЖКГ Ярослав Куц запевняє, що суть співфінансування не втрачається, адже Програми 80/20 дають можливість отримати позачергово бюджетні кошти, хоч і не 100%, але більшу частину вартості робіт.

Члени виконкому відзначили те, що Програми співфінаннсування здебільшого для заможних чернігівців, адже фінансова спроможність більшості містян не дозволяє брати участь у програмах, які передбачають співфінансування.

У той же час, відміняти ті Програми, за якими капітальні ремонти проводяться виключно за міський кошт не збираються. Адже, якщо до прикладу взяти ліфти, чиновники кажуть, що не можуть собі дозволити чекати, поки чернігівці віддадуть свої 20% щоб відремонтувати ліф. Бо ліфт – це об’єкт підвищеної небезпеки. І якщо вчасно його не відремонтувати, хтось може серйозно постраждати.


Автор: Чернігівщина: події і коментарі
Гість Сергій 2017-03-16 16:15:41

Фінансування капітального ремонту ліфтів необхідно здійснювати за кошти державного бюджету - повинна діяти Державна програма. У нас субсидії - більше 50 млрд. Прийняти адекватні тарифи, а 50 млрд - на ремонт ліфтів. Оце і рішення проблеми.