П'ятниця, 29 березня 2024, 16:12
Повна версія сайту
;

Освітній форум: сьогодення потребує лідерів нової формації

16:47 20.09.2017    Коментарі  
 

Сучасні діти та підлітки, як дуже часто їх називають поколінням Z, кардинально відрізняються від своїх однолітків попередніх десятиліть: швидко сприймають інформацію, гіперактивні, більш допитливі. Відтак і старі методи навчання для них зовсім не підходять. Актуальним є й національно-патріотичне виховання, яке виступає складовою Нової української школи.

Обговорити проблемні питання та визначитися з пріоритетами спільної подальшої роботи зібралися у Чернігові сьогодні, 20 вересня, освітяни та профільні фахівці на першому обласному освітньому форумі «Загальнолюдські цінності як невід’ємна складова виховного процесу Нової української школи». До заходу долучилися заступник голови — керівник апарату облдержадміністрації Наталія Романова, члени Координаційної ради з питань національно-патріотичного виховання при ОДА, представники учнівської та студентської молоді, громадськості.

Хвилиною мовчання присутні вшанували пам'ять загиблих в антитерористичній операції на сході країни.

Наталія Романова: «Тільки спільними зусиллями — влади та громадськості, педагогів та учнівської молоді, батьків — ми зможемо побудувати ефективну виховну роботу, сформувати позитивне мислення у дитини. Маємо пам’ятати, що вчитель майбутнього — це не суворий наставник для учня, а його друг і порадник. Ресурс для якісного втілення концепції Нової української школи є. Проте, як він використається — залежить тільки від нас».

Основна ідея форуму, як зазначив начальник Управління освіти і науки ОДА Микола Конопацький, — посилення практичної складової національно-патріотичного виховання дітей та молоді.

Микола Конопацький: «Ми маємо осучаснити зміст, форми та методи національно-патріотичного виховання, яке без перебільшення можна назвати стратегічним державним завданням. Концепція Нової української школи підкреслює, що національне виховання як невід’ємна складова усього освітнього процесу формуватиметься на загальнолюдських цінностях. Адже почуття патріотизму — базова якість особистості».

Варто зазначити, що в області реалізується концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Серед результатів — створення позашкільного навчального закладу «Центр національно-патріотичного виховання, краєзнавства та туризму учнівської молоді», організація дитячих соціальних театрів тощо. Змінюються й підходи до проведення національно-патріотичних заходів у закладах оздоровлення та відпочинку, проводяться патріотичні акції, як от Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра «Сокіл» («Джура»), навчально-польові збори, уроки мужності у школах спільно з родичами загиблих бійців АТО.

До речі, на Чернігівщині вкрай не вистачає кадрів з предмету «Захист Вітчизни»: таких фахівців не готує жодний навчальний заклад України. Минулого навчального року в загальноосвітніх навчальних закладах області цей предмет викладали майже 380 вчителів, відповідну педагогічну або військову освіту серед яких мають лише 57%.

Наголосив очільник профільного управління області на викликах сучасності, які стоять перед освітньою системою: булінгу (цькування дітей однолітками) та інтернет-залежності. Наразі в області працює 641 спеціаліст психологічної служби: 427 практичних психологів, 179 соціальних педагогів та 35 методистів. Діє також безкоштовна національна дитяча «гаряча» лінія 0-800-500-225 (або 772).

Вкотре Микола Конопацький акцентував на недопущенні скорочення мережі позашкільних навчальних закладів. На Чернігівщині зараз їх налічується понад 70. Звернув увагу і на перепрофілюванні малокомплектних шкіл області в заклади оздоровлення та відпочинку. Так і матеріально-технічна база закритих ЗНЗ не втратиться, і вільний час учнівської молоді буде заповнений. Проте в цьому необхідна підтримка та допомога місцевих громад.

Загалом же обговорення проблемних питань форуму поділили на три блоки: «Формування патріотичних поглядів, понять, переконань української молоді. Суперечності між об’єктивним зростанням вимог суспільства та реальним станом», «Морально-правове виховання: взаємодія педагогів, батьків та громадськості. Дитина — об’єкт чи суб’єкт морально-правового виховання?» та «Особистий освітній простір. З чого він складається? Інтернет, телебачення, гуртки, секції. Коло спілкування».


Автор: Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації
Коментарів ще немає