Четвер, 18 квітня 2024, 14:55
Повна версія сайту
;

Як минув місяць у «новій українській школі»?

08:40 04.10.2017    Коментарі  
 

Вчителька «дає п’ять» та бажає гарного настрою. Саме так починається навчальний день учнів «нової школи». Чернігівська початкова школа №25 стала учасницею пілотування нового стандарту шкільної освіти.

У класі 30 учнів. У кожного своя парта, але сидять діти не спинами одне до одного, а обличчям. Діти працюють у групах по п’ять-шість чоловік. Саме таким чином розвивається чи не найважливіше уміння, яке знадобиться в дорослому житті, – спілкуватися.

Катерина Романенко, вчителька пілотного класу: «Це головне, чого ми маємо навчити дитину. Тобто вчитися домовлятися, прислухатися до думки один одного, співпрацювати. Завдання на розвиток критичного мислення. Багато вправ з методики «криголаму» — ми обіймаємось, бажаємо гарного настрою один одному. Застосовуємо рухливі ігри з дидактичною метою».

На відміну від звичайних перших класів, носити з собою книжки учням непотрібно. Все в електронному вигляді – посібники та зошити. Учитель щодня роздає дітям роздруківки, з якими вони працюють. Робить навчання цікавішим – інтерактивна дошка.

По-новому мислять і вчителі. У 25-й школі із п’яти перших класів експериментальних – два. Класні керівники стандартами старої системи освіти не заангажовані.

Наталія Кириленко, директор школи №25: «Завжди цікаво бути першими. Звичайно, дуже велика увага прикута до цих класів, до цих вчителів. Це дало можливість нам зайнятись саморозвитком, самоосвітою. Тому що, дійсно, змінились підходи до навчання. В ці класи набрали в нас дві молоді вчительки, яким по 25 років. Вони займаються самоосвітою. Вони пройшли тренінги».

Інше матеріальне забезпечення та інші підходи у навчанні. Один з ключових аспектів реформи – аби у дитини формувалась цілісна картина світу. У «новій школі» — інтегровані заняття та тематичні тижні.

Аліна Коломійченко, вчителька пілотного класу: «У нас уже було чотири тематичних тижні. Це був «Я – школяр», «Мої друзі». Зараз у нас тема «Моє довкілля». Дуже цікава тема, оскільки тут дуже багато з природою пов’язано. Жива, нежива природа. Сьогодні у нас, наприклад, у нас тематичний день «Як поводити себе у довкіллі, щоб не зашкодити довкіллю саме. Тобто ми привчаємо дітей до екологічної культури».

Катерина Романенко, вчителька пілотного класу: «Ми інтегруємо такі предмети, як природознавство, основи здоров’я, трудове навчання. І працюємо над проектами, в груповій діяльності різній. Мені дуже подобається, тому що це подобається дітям. Їм це цікаво. Тематичний тиждень — він взагалі дозволяє дитині сприймати цілісну картину світи. І тим більш, задоволені батьки, що дитина з радістю іде до школи».

Це тиждень довкілля. Природу на дворі оглядали, рослини рахували, речення про них писали. Тепер першачки навчаються, як правильно поводитися на природі.

Намагаються не відставати у впровадженні новацій і звичайні класи. Третьокласник Тимур цього разу в ролі вчителя математики. У їхньому класі день учнівського самоврядування.

Наталія Кириленко, директор школи №25: «Відрізняються методичним забезпеченням звичайні класи і пілотні, відрізняється матеріально-технічна база. Звичайно, було б краще, таке методичне забезпечення було у всіх перших класах, а не тільки в пілотних. навчання дітей в пілотних класах проходить більш динамічно, ніж в звичайних класах, але в нас всі вчителі креативні».

Різниця між старою і новою школою відчутна. Ось так виглядає клас «нової школи». А ось так виглядає робота у звичайному першому класі, де не опробовують новий стандарт освіти – учнів 36, звичні зошити та підручники. Наступного року реформа має дійти до всіх. Новий стандарт початкової освіти цьогоріч тестується у пілотному режимі. Після доопрацювань вступити в дію у всіх школах він має у наступному навчальному році.

Відео Сівер-центр


Автор: Чернігівщина: події і коментарі
Коментарів ще немає