Четвер, 28 березня 2024, 13:40
Повна версія сайту
;

Підтримка підприємництва в Чернігові: результати першого року дії міської Програми

08:07 17.01.2018    Коментарі  
 

У Чернігові розроблена та діє Програма підтримки малого та середнього підприємництва на 2017-2020 роки. Про основні можливості, які вона дає підприємцям, нагадала начальник управління економічного розвитку міста міської ради Людмила Максименко сьогодні на розширеній нараді.

Ця Програма була розроблена і прийнята у листопаді 2016 року. Розроблялася вона спільно з підприємцями міста.

У 2017 році асигнування з міського бюджету на виконання заходів були виділені у повному обсязі і становили 803,3 тис. грн.

У частині вдосконалення адміністративних послуг та реалізації регуляторної політики у цьому році було оновлено сайт Центру адмінпослуг: введено такі сервіси, як електронний запис та особистий кабінет.

Проведена робота у напрямку спрощення регуляторних процедур для бізнесу. А саме: рішенням виконавчого комітету (№ 563 від 12.12.2017 р.) скасовано Порядок встановлення режиму роботи об’єктів торгівлі, закладів ресторанного господарства та сфери послуг у денний час.

Також зменшено граничний розмір пайової участі замовників (інвесторів) у розвитку інфраструктури міста до 0,01 % загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта для будівель промислового призначення.

Крім того, наше місто єдине в Україні, де запроваджено такий компенсаторний механізм для місцевих товаровиробників як часткове відшкодування з міського бюджету за участь у виставково-ярмаркових заходах. Цим механізмом у 2017 році скористалися 5 підприємств: виробничо-торгівельне підприємство «ДЖІ-ЕН-ЕЛ», ТОВ «Пласт - Бокс Україна», ТОВ «ПЕТ Технолоджис Україна», ТОВ «ТД «Рига Хліб», ПрАТ «Чернігівський механічний завод».

Також представники 8 підприємств м. Чернігова були учасниками бізнес-місії до м. Познань (Польща) 25-29 квітня 2017 року «Бізнес з Польщею: розвиток виробничої кооперації». Результат: ТОВ «Атілос» - відвантажена перша пробна партія ліхтарів, польські партнери працюють над ринками збуту в Європі, триває процес сертифікації. ТОВ «Вебпродакшен» – відкрито офіс у Варшаві.

Окрім того, в рамках міської Програми протягом року проведено 8 семінарів, тренінгів за тематикою: «Як виконати всі вимоги законодавства про працю та зменшити ризики попадання під великі суми штрафів», «Розробка PR – стратегії для бізнесу» (тренер – Світлана Любченко), «Лідерство в бізнесі» (тренер – Олексій Арестович), «Розвиток управлінської майстерності» (тренер – Ольга Щербина).

Учасники семінарів дали високу оцінку ефективності цих заходів: цінність отриманої інформації – 88%, практичність реалізації – 85%, вже застосували на практиці – 96%.

Також для соціально-вразливих категорій населення у листопаді проведений цикл семінарів «Як започаткувати власну справу». Чернігівським міським центром зайнятості сформовані групи з числа внутрішньо-переміщених осіб та воїнів АТО. Ці заняття проходили на базі Чернігівського кооперативного коледжу та садиби «Андріївські озера» й були присвячені темам: організація виробництва хлібобулочних виробів, створення власного сайту, розвиток бізнесу у сфері зеленого туризму. Результатом є те, що 2 учасники семінарів (з числа безробітних) вже зареєстрували власну справу.

А також: понад 200 підприємств Чернігівщини стали учасниками Бізнес-фестивалю «Разом до успіху», який проходив до Дня підприємця. Захід такого формату проходив у Чернігові вперше. Програма проведення включала профконсультації контролюючих органів, нагородження кращих підприємців, парад бізнесменів вулицями міста, виставку – ярмарку у Центральному парку культури та відпочинку та різноманітні розважальні заходи.

Промоція місцевого виробника: відроджено телепроект Чернігівської Регіональної торгово-промислової палати «Срібна гривня». Протягом 2017 року випущено на телеканалі «Дитинець» 10 телепередач «Кейси», де висвітлювалися кращі практики та історії успіху підприємств м. Чернігова.

Управлінням економічного розвитку міста міської ради з метою промоції чернігівських товаровиробників розроблено каталог підприємств міста Чернігова, де розміщена інформація про найвідоміші бренди та товари. Каталог випущено у двох мовних варіантах: українська – англійська та українська – німецька. Додатком до каталогу є брендований USB накопичувач «Made in Chernihіv», де розміщено відео-файли з телепередачами «Кейси».

Цей каталог буде розповсюджуватися серед іноземних делегацій, під час відвідування наших міст-партнерів. Планується також співпраця з Експортним та Інвест офісами при Міністерстві економічного розвитку та торгівлі.

У Чернігові розпочата інформаційна кампанія «Чернігів, купуй рідне!», в рамках якої розроблено спеціальний знак, розміщена соціальна реклама на сіті-лайтах міста та в телеефірі.

Усі макети інформаційних матеріалів розміщені у вільному доступі на офіційному веб-порталі міської ради (розділ «Чернігів, купуй рідне!»).

Наразі продовжується робота з торгівельними мережами щодо відведення окремих місць та маркування товарів чернігівського виробництва. Підприємства легкої промисловості, що мають власну роздрібну торгівлю, вже підключились до цієї акції та розмістили спеціалізований знак.

У співпраці з представниками підприємців міста триває робота над подальшим вдосконаленням Програми. У цьому році планується внесення до неї змін та розширення Підпрограми сприяння місцевим товаровиробникам.


Автор: Прес-служба Чернігівської міської ради
Коментарів ще немає