Водоканал пояснив, яким має бути тиск води в будинку
Якість надання послуг у співробітників КП «Чернігівводоканал» була і залишається на першому місці. Але, на жаль, стан водопровідних і каналізаційних мереж Чернігова є незадовільним, тому через аварії та ремонтні роботи періодично виникають проблеми з водопостачанням та водовідведенням як в багатоквартирних будинках, так і приватному секторі, про що підприємство-надавач послуг постійно інформує населення міста.
Як відбувається інформування населення
Щоденно інформаційна служба підприємства оповіщає мешканців Чернігова та кол-центр УЖКГ про аварійні ситуації та ремонтні роботи:
- на офіційному сайті у розділі «Оперативна інформація»;
- на сторінці КП «Чернігівводоканал» у соціальній мережі Фейсбук.;
- додатково працює служба СМС-інформування абонентів при відключеннях окремих будинків;
- оповіщення населення через друковані ЗМІ, телебачення та радіо проводиться при реконструкції ділянок мереж (проведення капітальних ремонтів), пов’язаних з довготривалими плановими змінами у водопостачанні або водовідведенні;
- аварійно-диспетчерська служба цілодобово надає персональні роз’яснення з тих чи інших питань за номером телефону (0462) 67-67-87. При цьому ведеться постійний запис розмови абонента з диспетчером, що дає можливість перевірити скарги на нетактовну чи грубу відповідь.
Але інколи і всіх цих заходів буває недостатньо. Отримавши роз’яснення з того чи іншого питання, абоненти залишаються незадоволеними та виносять проблему у соціальні мережі, намагаючись таким чином вплинути на роботу підприємства.
Чи всі скарги обґрунтовані
Характерним прикладом є ситуація зі скаргою щодо незадовільного тиску та якості води у будинку по вул. Пирогова, 22А, під час промивки мереж, оприлюднена у соцмережі Фейсбук 30 січня. Після довготривалої розмови з диспетчером абонент виклав свої думки з цього питання.
У середу, 7 лютого, КП «Чернігівводоканал» проводило чергові промивки вже в районі вулиці Радченка, про що було повідомлено на сайті підприємства та на сторінці Фейсбук. Звичайно ж відкриття пожежного гідранту викликало зниження тиску води у будинках кількох кварталів міста. Але єдина скарга на низький тиск води з’явилася на сторінці Фейсбук від того ж абонента з будинку по вул. Пирогова,22А.
Зазначимо, що промивка мереж відноситься до ремонтних робіт. КП «Чернігівводоканал» не може не виконувати промивки при накопиченні заліза у магістральних водопроводах, як і не може зменшувати напір води при проведенні промивки, адже у такому випадку промивка буде неякісною. Зниження тиску води у багатоповерхових будинках до мінімального у 0,02942 мПа (3 м в.ст.) на поверх передбачено законодавством і не є порушенням Правил. Під час промивки ведеться періодичний контроль та виставляються попереджувальні знаки з номером телефону аварійно-диспетчерської службі КП «Чернігівводоканал».
Яким має бути тиск води
Для вивчення ситуації по вул. Пирогова,22А, 8 січня 2018 року було проведено комісійне обстеження будинку із залученням представників КП «Новозаводське», яке його обслуговує.
Під час обстеження визначити тиск води в квартирі скаржника не вдалося через його відсутність, про що представники КП «Чернігівводоканал» були завчасно попереджені. Було проведено заміри води на вводі будинку та в квартирах другого та четвертого поверхів. Заміри проводились як при відкритому пожежному гідранті по вул. Радченка, так і після його закриття. Скарг від мешканців будинку на низький тиск води не зафіксовано.
Норми тиску води в будинках зазначені в ДБН В.2.5-74:2013:
6.3.1 Для зовнішніх мереж систем централізованого питного водопостачання напір води на вводі в будівлю (над поверхнею землі) повинен бути:
- максимальний - не більше ніж 45 м;
- мінімальний:
а) при одноповерховій забудові - не менше ніж 10 м,
б) при багатоповерховій забудові - додатково по 4 м на кожний наступний поверх (але не більше ніж 45 м).
Вільний напір у мережі у водорозбірних колонок приймається не менше ніж 10 м. У години мінімального водоспоживання напір на кожний поверх, крім першого, допускається приймати 3 м та забезпечувати подачу води в ємкості для її зберігання.
Для забезпечення мінімального водоспоживання в квартирі 3-го поверху при відкритому гідранті по вул. Радченка на вводі будинку по вул. Пирогова, 22А згідно ДБН В.2.5-74:2013 тиск води мав бути 10м+(3м х 2) = 16 метрів водяного стовпа, що відповідає тиску у 0,1569 мПа. При замірі було зафіксовано тиск у 0,21 мПа.
Після закриття пожежного гідранту по вул. Радченка, тиск води на вводі будинку по вул. Пирогова, 22А збільшився до 0,315 мПа, що повністю відповідає нормальному тиску води для 5-поверхового будинку. Додамо, що при відкритому гідранті тиск води в квартирі четвертого поверху складав 0,12 мПа, а після закриття гідранту – 0,215 мПа. Тобто, якщо на 3-му поверсі будинку і були проблеми з тиском води, то пов’язані вони з внутрішніми мережами, а не з промивкою магістрального водопроводу.
Окремо треба додати, що для забезпечення мінімального водоспоживання ДБН В.2.5-74:2013 рекомендовано набирати воду у ємності для зберігання. Таким чином рекомендація набрати відро води та очікувати закінчення промивки була дана абоненту представником КП «Чернігівводоканал» у відповідності до норм чинного законодавства.
Що робити при погіршенні якості води
Якщо з крана у квартирі абонента тече вода неналежної якості або відсутній тиск води, не варто відразу дзвонити на телефон аварійно-диспетчерської служби КП «Чернігівводоканал». Потрібно виконати ряд дій, щоб впевнитись у тому, що проблеми з водопостачанням не пов’язані з водопровідними мережами всередині квартири або будинку.
- Перевірте крани у вашому помешканні. Проблема може бути у внутрішній будинковій мережі, може вийти з ладу кран або фільтр перед лічильником. Важливо! КП «Чернігівводоканал» відповідає лише за якість холодної води. Якість гарячої води забезпечують теплогенеруючі підприємства міста.
- Перевірте стан водопостачання у ваших сусідів. Якщо це можливо, поцікавтеся чи така ситуація у більшості квартир (сусідніх, що знаходяться на тому ж поверсі та тих, що під вашою квартирою). Якщо у сусідів все гаразд, то проблеми виникли у внутрішній мережі. Відтак необхідно провести ревізію стояка і труб всередині будинку і з’ясувати, чи немає в них засмічення. Зазвичай засмічення труб трапляється на водопроводах у старих будинках, тому кардинально змінити ситуацію допоможе повна заміна комунікацій. Якщо ви живете у багатоквартирному будинку, то можливі випадки самовільного перекриття водопостачання мешканцями будинку для виконання ремонтних робіт (встановлення або заміни сантехніки, водолічильника тощо).
- Для тих абонентів, які мають доступ до Інтернет не зайвим буде зайти на сторінку КП «Чернігівводоканал» у розділ «Оперативна інформація» та переглянути адреси проведення робіт. Те ж саме можна зробити і через сторінку підприємства у соціальній мережі Фейсбук.
- Повідомте диспетчера. Якщо ви зробили усі попередні кроки і не з’ясували причини відсутності води, повідомте диспетчера КП «Чернігівводоканал» за цілодобовим номером телефону (0462) 67-67-87. Інформування щодо проблем з водопостачанням через сторінку КП «Чернігівводоканал» у Фейсбук, або через форму на сайті «Напишіть нам» – буде менш оперативним. А вірогідність того, що ваш пост у Фейсбук без зазначення адресата дійде до служб КП «Чернігівводоканал» – взагалі мінімальна. Щодо повідомлень про аварійні ситуації на «Урядову гарячу лінію», то час реагування складає від декількох днів. Як правило, запити надходять вже після усунення проблем з водопостачанням і водовідведенням.
Автор: Інформаційна служба КП «Чернігівводоканал»