П'ятниця, 26 квітня 2024, 07:24
Повна версія сайту
;

Активіст виявив порушення Закону у проекті капремонту нижньої частини Валу

08:37 10.05.2018    Коментарі  
 

Вісім фактів порушення чинного законодавства у проекті капітального ремонту нижньої частини Валу, який пропонує міська влада Чернігова, виявив громадський активіст Олександр Гашпар.

Він направив позовну заяву до Чернігівського окружного адміністративного суду з вимогою визнати дії Міністерство культури України, які полягали в погодженні вказаного проекту протиправними і зобов'язати Управління житлово-комунального господарства Чернігівської міської ради утриматися від дій направлених на реалізацію цього проекту.

По-перше: Управління житлового-комунального господарства Чернігівської міської ради не мало і не має права і законних підстав виступати замовником розроблення робочого проекту та замовником виконання робіт з капітального ремонту парку ім. Коцюбинського в м. Чернігові, оскільки цей парк розташований виключно на землях, які перебувають в державній власності і відповідно наміри проводити цей капітальний ремонт парку за кошти міського бюджету м. Чернігова є незаконними.

По-друге: Відповідно до приписів статті 6 Закону «Про архітектурну діяльність» закріплено не право, а обов’язок виключно на конкурсній основі, в порядку передбаченому Постановою КМУ №2137 здійснювати розроблення проектів об'єктів архітектури, реалізація яких має суттєвий вплив на розвиток і формування забудови населених пунктів, а також об'єктів, які розміщуються в зоні охорони пам'яток історії та культури. Але, як відомо ТОВ «Сіті-проект», який розробляв проект капітального ремонту, в нас було обрано всупереч зазначеним приписам Закону.

По-третє: у розробників проекту капітального ремонту території, яку планується включити до номінаційного досьє для включення до списку всесвітньої культурної спадщини ЮНЕСКО, відсутній не лише досвід створення архітектурних об’єктів, в них відсутня і відповідна архітектурна освіта, а їх кваліфікаційні інженерні сертифікати дозволяють їм виконувати лише окремі розділи проектів в частини, що стосуються забезпечення безпеки експлуатації будівель та споруд, захисту від шуму і забезпечення механічного опору та стійкості конструкцій та їх елементів.

По-четверте: вказаний об’єкт, враховуючи, що він розташований в зоні охорони пам’яток національного значення відноситься до об’єкту з середніми наслідками (СС2), а тому відповідно до порядку розроблення проектної документації проектування мало б відбуватися в дві стадії, а не в одну, як це було здійснено інженерами ТОВ «Сіті-проект».

По-п’яте: проектування відбувалось без отримання замовником обов’язкових вихідних даних у вигляді містобудівних умов і обмежень, які були оформлені і затверджені заднім числом, а саме 15 лютого 2018 року, вже після розроблення і погодження проекту капітального ремонту парку.

По-шосте: в проекті капітального ремонту парку ім. Коцюбинського відсутній розділ, який там мав би бути обов’язково щодо створення доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.

По-сьоме: архітектурно-містобудівна рада при управлінні архітектури та містобудування Чернігівської міської ради розглядала проект капітального ремонту нижньої частини Валу без урахування рішень консультативних рад з питань охорони культурної спадщини, бо ніхто і не виносив цей проект на обговорення консультативної ради.

По-восьме: державними будівельними нормами передбачено, що поряд із будинками та спорудами - пам'ятками історії та культури - при проектуванні необхідно зберігати цінне історичне планування та забудову поселень, цінний природний ландшафт і пам'ятки природи, видові точки і зони, звідки розкриваються види на пам'ятки та їх комплекси (оптимальні умови зорового сприймання пам'яток у межах 350 - 500 м), а також необхідно передбачати спадкоємність в архітектурно-містобудівному розвитку поселень, враховувати особливості історичного середовища (комплекс планування, яке склалося, і відповідної йому забудови), яке характеризується специфічними для конкретного поселення і етапів його розвитку співвідношеннями об'ємів архітектурних споруд і відкритих просторів, умовами зорового сприймання пам'яток та їх комплексів, зв'язками з природним ландшафтом. А тому розміщення таких об’єктів, як масивні дерев’яні сходи (які до того ж не пристосовані для осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення), 6-метровий паркан (навколо об’єкту приватної власності), яскраво-кольоровий дитячий майданчик, штучна водойма в зоні зорового сприйняття таких пам’яток, як Спасо-Преображенський, Борисоглібський собори, Колегіуму, будівлі обласного архіву, будівлі художнього та історичних музеїв, буде суперечити вимогам вищезазначених державних будівельних норм.

Проект реконструкції можна подивитися за посиланням.


Автор: Чернігівщина: події і коментарі
Коментарів ще немає