Середа, 24 квітня 2024, 07:13
Повна версія сайту
;

Як чернігівці підписують декларації з лікарями

14:48 31.07.2018    Коментарі 1  
 

Минуло три місяці від початку кампанії щодо вибору сімейного лікаря. Відтепер кожен українець може обрати собі того лікаря, який йому більше до вподоби, незалежно від реєстрації та місця проживання.

Харків попереду, Чернігівщина не поспішає

Як повідомляє статистика офіційного сайту електронної системи охорони здоров'я eHealth, станом на 30 липня декларації підписали майже 14 млн. українців.  Очолює список Харківська область, там свого сімейного лікаря знайшли 1,2 млн. жителів. На останньому місці — Луганщина, зі скромними 205 тисячами декларацій. За кількістю задіяних лікарів лідирує Дніпропетровська область, а от найбільша кількість закладів, що приєднались до реформи на Львівщині — 121. Загалом першу трійку складають Харків, Дніпро та Львів, у той час як Луганська, Волинська та Закарпатська області пасуть задніх.

Не поспішають з підписанням декларацій і жителі Чернігівщини. Станом на 30 липня, декларації підписали 387 933 тисячі жителів області. За цим показником наш регіон посідає 17 місце. Загалом по області задіяно 36 закладів та 582 лікарі.

У самому ж обласному центрі задіяні шість лікарень, серед них дві дитячі. Як повідомила лікар — статист інформаційно-аналітичного центру медичної статистики при управлінні охорони здоров'я Віра Демченко, у Чернігові спостерігається позитивна динаміка підписання декларацій.

Yes

- Тенденція позитивна, на даний момент триває процес закупівлі комп’ютерів за кошти міського бюджету, це дасть змогу прискорити процедуру підписання. За весь час роботи не надходило жодної скарги, а всі питання вирішуються у робочому порядку, - зазначає спеціаліст.

Станом на сьогодні декларації з лікарями підписала третина чернігівців. Наприклад, І-ша міська лікарня — 29 200 декларацій, це 25,6% населення, яке обслуговується у лікувальному закладі. ІІ — 23 830 — це 32%, ІІІ — 9700 — 48,5% і IV 11165 декларацій, це  33,3% пацієнтів. Що стосується дитячих лікарень, то І лікарня  підписала 11950 декларацій, а ІІ — 10 568, це майже 50% пацієнтів. Всього ж по місту декларації підписали 96 416 осіб, це 33,7 % населення. На даний момент лише 2 лікарі підписали максимальну кількість декларацій — 1800 пацієнтів. Це представники І та IV міських лікарень.

- На даний момент вирішується питання щодо додаткової закупівлі комп'ютерної техніки, оскільки зараз ми розраховуємо лише на ту техніку, що у нас є. Як тільки надійдуть нові комп'ютери — процес підписання декларацій значно прискориться, - говорить Віра Демченко.

Yes

Як я підписував декларацію з лікарем

Про необхідність підписання декларації з лікарем повідомляє маленький папірець на дошці оголошень біля під'їзду. Отже, прихопивши паспорт, рушаємо у ІІ міську лікарню, яка обслуговує мій будинок. На реєстрації робимо вигляд, що не помічаємо інформаційного листка і запитуємо у працівника про укладання декларації. Жінка, не надто люб’язно,  але професійно і розбірливо пояснює, що оформити документи можна у 4 кабінетах, на першому, другому та четвертому поверсі. Біля кабінету 105, на першому поверсі величезна черга, в основному представники старшого і пенсійного віку. Одна з жінок говорить, що стоїть у черзі з 9 ранку, у той час як на годиннику майже 12. У надії, що пенсіонерам буде лінь підніматись нагору — швиденько біжимо на четвертий поверх, але кабінет 415, де повинні підписувати декларації, зачинений. Сестра — господиня говорить, що сьогодні вони не працюють, і відправляє нас на другий поверх. Біля кабінету 220 черга схожа на ту, що на першому поверсі. Дехто говорить, що займав чергу тут і на першому поверсі. Майже втративши надію підписати декларацію сьогодні, йдемо до конференц-зали — останній кабінет, де відбувається оформлення документів. Тут черга з трьох людей. Проте і вона тривала майже годину. У кабінеті двоє медичних працівників приймають документи. Процес уповільнює ще той факт, що самі працівники не досить впевнено роблять свою справу.

Питаю у медпрацівника, чи багато людей, - відповідає, що буває по-різному, але без роботи сидіти не доводиться.

-          Нас двоє, коли хтось іде на обід — його підміняє старша медична сестра, у неї кабінет поряд. Чому так довго? Іноді доводиться довго чекати на смс-повідомлення з кодом, іноді приходять люди похилого віку, не знають свого номеру мобільного або номерів своїх близьких, - зазначає спеціаліст.

На думку лікарів, причиною такої низької динаміки є пасивність молоді.

Yes

- Першою хвилею підписувати декларації пішли пенсіонери. Як тільки вони підписали — тенденція пішла на спад. Зовсім пасивна молодь, я розумію, літо — не час для декларацій, - говорить лікар — терапевт Таміла Чуприна.

Лікар зазначає, що потрібно проводити пояснювальну роботу серед молодшого покоління, пояснити їм всю важливість підписання декларації з сімейним лікарем, саме такі дії допоможуть прискорити процес підписання декларації.

Тут же, у черзі, спілкуємось з дівчиною Валентиною. Вона намагається підписати декларацію вже вдруге.

- Сьогодні вже другий день, коли я приїхала підписати декларацію з лікарем, але я реально не встигаю, мені потрібно на роботу. Чому не можна зробити цей процес простішим? Чому податкову декларацію, яка є набагато важливішою, можна заповнити самостійно, а тут потрібно їхати до лікарні і стояти в кілометрових чергах? - емоційно говорить Валентина, поступається нам місцем у черзі і йде.

Можливо дійсно , задля прискорення процесу підписання декларацій та активного залучення молодшого покоління необхідно продумати та зробити цей процес трошки простішим.

Yes

Лікарняний по телефону та консультації у вайбері

Кожен намагається відшукати свої позитивні моменти у медичній реформі. Основною ідеєю сімейної медицини є зв'язок пацієнта з лікарем без візитів додому. У тролейбусі, що відправляється від ІІ міської лікарні, зустрічаю знайому, розповідаю їй про підписання декларації, на що отримую захопливу історію про онлайн-консультації з сімейним лікарем.

- Я дуже задоволена. Тепер мені стало набагато простіше, я пишу у вайбер своєму лікарю симптоми, а вона мені відповідає, що випити, які ліки краще використовувати. Потім через певний час моніторить мій стан і дає певні поради. І можна написати рано вранці або пізно ввечері, набагато зручніше, ніж тривожити людину надокучливими дзвінками, - говорить Олена Спасюк.

А от її сусідка, мати маленької дитини, Леся Кривенко, не дуже задоволена деякими нововведеннями.

Yes

- Мені не дуже подобається оця тема з консультаціями по телефону. Коли у дитини температура, я телефоную лікарю, а вона замість того, щоб приходити до мене — говорить які ліки потрібно дати дитині і виписує лікарняний. Коли доросла людина хворіє — це одна справа, але мені б хотілося, щоб лікар приходив і оглядав мою дитину. Чому не можна взяти спеціалістів, які будуть займатися тим, що робити виїзди? - зазначає Леся Кривенко.

Під час підписання декларації нам пояснили, що сімейний лікар може не їхати на виклик. Рішення він приймає самостійно. При тому у разі відмови їхати на виклик він повністю юридично захищений. Сімейний лікар на власний розсуд приймає рішення про надання окремих послуг за місцем проживання або перебування пацієнта або телефоном чи по Інтернету.


Автор: Денис Домоцький для Чернігівщина: події і коментарі
Гість Оля 2020-04-15 16:47:56

Мене направили на консультацію терапевта https://medikom.ua/terapiya-kiev/ з підозрою на пневмонію. Це приватна клініка, не потрібно сидіти під кабінетом, все по часу, але з такою ситуацією в світі краще по максимуму убезпечитися від контактів. Тут з