Понеділок, 26 серпня 2019, 06:54
Повна версія сайту
;

П’ять порад новоствореним громадам від експертів Чернігівського ЦРМС

14:17 06.08.2019    Коментарі  
 

30 червня 2019 року відбулися перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад та сільських, селищних, міських голів у шести об’єднаних територіальних громадах Чернігівської області (а саме в Новобілоуській, Киїнській, Хмільницькій, Вихвостівській, Озерянській, Борзнянській). У липні в новостворених громадах пройшли перші сесії та, відповідно, визнані повноваження депутатів рад нового скликання, новообраних сільських та міського голів.

Експерти Чернігівського Центру розвитку місцевого самоврядування, створеного за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та Мінрегіону, приділяють особливу увагу новоствореним  громадам в питаннях підготовки до перших сесій, плануванні діяльності після виборів тощо.

«Фактично, почалася принципово нова робота органів місцевого самоврядування об’єднаних територіальних громад. А це означає, що необхідно ознайомитися, проаналізувати значний  масив інформації, уважно вивчити нормативно-правову базу, застосовувати виважений підхід до прийняття рішень», - зазначає Людмила Чабак, радниця з децентралізації Чернігівського ЦРМС.

За її словами виходячи з найпоширеніших помилок, які допускають новостворені об'єднані територіальні громади та аналізу перших кроків діяльності їх ОМС, громадам Чернігівщини, в яких нещодавно відбулися перші вибори чи планується їх проведення в недалекому майбутньому, можна запропонувати ряд загальних рекомендацій.

Отже, п’ять рекомендації для новостворених ОТГ від Людмили Чабак.

1. Не намагайтеся списати готові чужі рішення.

По-перше, ті, хто їх приймав, теж міг допустити помилку; по-друге, рішення, прийнятне для однієї громади, може бути не зовсім доречним для іншої.

2. Вивчайте законодавство, перевіряйте чинність нормативно-правових актів.

Посилання на певний Закон України було актуальним кілька років тому, однак, можливо, даний нормативно-правовий акт або його окрема стаття вже станом на сьогодні втратила чинність.

3. Користуйтеся в роботі чинними регламентами, інструкціями з діловодства тощо.

Посадовці мають знати зміст та фізичне місцезнаходження документа, який було прийнято сільською, селищною, міською радою попереднього скликання. необхідно пам'ятати, поки не затверджений новий документ, свою чинність зберігає попередній.

4. Будьте публічні, відкриті у своїй діяльності.

Рішення та проекти рішень мають бути оприлюднені відповідно до вимог законодавства; це означає, що органи місцевого самоврядування повинні неухильно дотримуватися вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації». Потрібно постійно слідкувати за оновленням інформації на відповідних інформаційних стендах, а в ідеалі — якомога швидше створити власний офіційний сайт.

5. Залучайте до роботи компетентних фахівців.

В багатьох громадах, особливо сільських, відчувається шалений брак кадрів. Але не є неможливим залучення фахівців з інших регіонів або ж «вирощування» власних компетентних працівників. Також варто дуже серйозно подумати про мотивацію до роботи для кваліфікованих спеціалістів.

«Якість роботи в перші місяці діяльності (після виборів) органу місцевого самоврядування закладає традиції наступних років та суттєво позначається на якості функціонування об’єднаної територіальної громади в майбутньому, її спроможності», - наголошує Людмила Чабак.

І наостанок, команда Чернігівського Центру розвитку місцевого самоврядування  надає методичну, інформаційну та консультативну підтримку з таких напрямків: юридичний, фінансовий, економічний, регіонального розвитку, проектного менеджменту, муніципальних послуг, інформаційний та комунікаційний. Звертайтеся!


Автор: Чернігівський Центр розвитку місцевого самоврядування
Коментарів ще немає