П'ятниця, 29 березня 2024, 11:07
Повна версія сайту
;
Cєргєй Карась
Cєргєй Карась

СКУМО. Останнє слово "старої" влади

18:50 11.07.2019    Коментарі   Переглядів: 4570604   

Світовий конґрес українських молодіжних організацій, він же СКУМО - це та структура, про діяльність якої вже не раз чули постійні читачі мого блоґу. Непостійних же спробую трохи занурити у тему. 

Й так, СКУМО - це колішне молодіжне крило найвідомішої діаспорної організації - Світового конґресу українців, яке у 2013 році у Тернополі, начебто, відділилася від організації-"матусі" та стала самостійною. З 2013 року СКУМО постійно проводить свої річні збори, конґреси, Форум української молоді діаспори в різних українських містах: Івано-Франківськ, Київ, Одеса, Дніпро, Вінниця, а ось зараз, у серпні 2019-го, готуються до зльоту у Хмельницькому. Й здавалося б все добре, але не зовсім... 

СКУМО у 2014 та 2015 роках підписувало меморандуми про співпрацю з міністерствами інформаційної політики й молоді та спорту України, на форуми під егідою СКУМО виділялися гроші українських платників податків. Але як з'ясувалося, зареєстрована організація була лише... у 2016 році, причому якщо де-факто Президентом СКУМО називався сербський українець Мирослав Гочак (у минулому році його замінив молдовський українець Дмитро Лекарцєв), то де-юре організацією керувала така собі пані Юлія Нечипоренко

Автор цих рядків був учасником шокуючого з'їзду СКУМО у Одесі у вже достатньо далекому 2015-му, коли розкрилося, що організація незареєстрована (там було ще багато чого, якщо цікаво - почитайте). З того часу, ось вже 4 роки, я намагаюся добитися від української влади відповіді на питання: ЯК можна було підписувати офіційні меморандуми з незареєстрованим об'єднанням, й ЯК на це можна було виділяти гроші? Адже, згідно з українським законодавством "дії від імені незареєстрованого громадського об'єднання, крім дій, пов'язаних з реєстрацією такого об'єднання, забороняються", тобто, факт того, що підписуючи у 2014 та 2015 роках Меморандуми з українськими міністерствами, пан Гочак, який називав себе "Президентом СКУМО", порушував закон, здається, є очевидним. 

Для всіх. Крім української влади, яка продовжує виділяти гроші на форуми на яких піариться СКУМО. 

Тук-тук, тут депутат?.. 

За ці 4 роки я зібрав багато відписок від українських державних органів, які мене як правило відверто відфутболювали. Й ось, 28 листопада 2018 року вирішив написати листа представнику законодавчої влади - Депутату Верховної Ради, секретарю Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції та голові ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «ГРОМАДСЬКИЙ РУХ «НАРОДНИЙ КОНТРОЛЬ» Дмитру Добродомову, який нещодавно був достатньо відомим журналістом-розслідувачем й який, як я думав, зможе розібратися. В чому розібратися? Ось що я просив з'ясувати Дмитра Євгеновича:прошу Вас провести перевірку (або ж ініціювати цю перевірку) законності діяльності СКУМО на території України, зокрема, законності надання державної підтримки заходів, під егідою СКУМО, а також законності підписання меморандумів між СКУМО та українськими міністерствами інформаційної політики (2015 рік, місце підписання: Одеса), молоді та спорту (2014 рік, місце підписання: Івано-Франківськ).

Також прошу відповісти на наступні питання:

 1) Якщо на території України законно діє  лише одна організація що має у своїй назві "СВІТОВИЙ КОНГРЕС УКРАЇНСЬКИХ МОЛОДІЖНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ"й її офіційний керівником є Юлія Нечипоренко, то чому меморандуми від імені СКУМО підписував Мирослав Гочак, та саме Мирослав Гочак вказується президентом СКУМО, у тому числі, на ряді сайтів українських державних органів?

 2) Хто зараз офіційно керує СКУМО? І як офіційні українські представники можуть взаємодіяти з організацією, у якій де-юре один керівник, а фактично - інший?

3) Чи є корупційна складова у діяльності СКУМО на території України, чи законно працює СКУМО та чи законно на підтримку заходів під егідою СКУМО виділялися державні гроші?

4) Яким чином й де можна ознайомитися зі звітами про використання СКУМО державних коштів?

5) Скільки саме державних коштів у період з 2013 по 2018 роки було виділено з українських бюджетів різних рівнів на діяльність СКУМО та заходи під егідою СКУМО?

Уважний читач запитає: так чому звернення було ще у листопаді минулого року, а матеріал опублікований за півтора тижні до парламентських виборів. Заказуха?

Ні. Я вже розповідав як "швидко" відповідають народні депутати. Ось й Дмитро Євгенович, хоч й був нещодавно журналістом и, думається, теж бісився, коли державні установи йому не відповідали, вирішив не поспішати. 

Закінчився військовий стан, українська церква отримала Томос, Володимир Зеленський вирішив йти у політику, а Дмитро Добродомов став кандидатом у президенти, Дмитро Добродомов перестав бути кандидатом у президенти, а Володимир Зеленський став президентом, президент Зеленський призначив позачергові вибори до Верховної Ради, автор цих рядків фінішував на напівмарафоні... а відповіді від пана Добродомова все не було... 

Я кілька разів звертався до Прокуратури, Уповноваженого Верховної Ради з прав людини (про те, що в цієї структурі, схоже, працюють переможці у номінації "бюрократ року" - окрема історія), кожного разу надсилаючи копію листа з усіма додатками (а це сторінок так з 10 -  все ж стверджував не голослівно). Я відправляв замовний лист (31 гривня за розцінками "Укрпошти") на адресу партії "Громадський рух "Народний контроль"", яка була вказана у реєстрі мінюсту (цей лист повернули з поміткою "адресат вибув").  Мені навіть надали ось такий документ:

Який підтверджував: лист пану Добродомову передали ще у листопаді 2018 року. Але відповіді все не було... 

Й лише після звернення до голови Ради пана Парубія (не знаю дякувати йому особисто чи працівникам апарату Ради), пан Добродомов "вийшов за зв'язок": 

Чи щирою була відповідь - вирішуйте самі. Можливо по Раді дійсно бігають шкідники, які ворують листи до депутатів... 

"Футбол" зі старим результатом

Й ось я у черговий, наче, вже у четвертий раз роздрукував звернення до пана Добродомова з усіма додатками, й ще раз надіслав йому, сподіваючись все ж, що екс-журналіст-розслідувач, секретар антикорупційного комітету, зможе з'ясувати як СКУМО отримувала гроші українських платників податків; як з нею, ще до реєстрації цього СКУМО,  могли підписувати меморандуми українські міністерства; та як так виходить, що офіційний керівник організації одна людина, а у всіх повідомленнях, у тому числі, й державних органів, керівником вказується зовсім інша? Невже тут все "чисто" та законно? 

Й ось що відповів пан Добродомов: 

 

Кажучи простими словами, мене в черговий раз відфутболіли. Й хоча я намагався з'ясувати яким чином підписати меморандуми про співпрацю зі СКУМО, ще до його реєстрації, могли відразу два українські міністерства, пан Добродомов вирішив написати лише в одне. 

Й що ж відповіли у відомстві пана Жданова? 

Де-факто, звісно, це чергова відписка. Але зверніть увагу на те, що виділено: СКУМО лише організаційний та інформаційний партнер своїх форумів, на які  виділяються державні гроші. Доволі зручно, адже так не треба надавати звітність. 

Шкода лише, що міністерство молоді та спорту не повідомило хоча б своїх колег по Кабміну, стосовно того, що СКУМО - лише партнер, а не організатор, адже ось так рік тому писало про форум у Києві міністерство закордонних справ: "24-29 серпня 2018 р. у Києві Свiтoвий Конґрес Украïнських Молoдiжних Органiзацiй організовує Другий Конґрес СКУМО і Форум української молоді діаспори «Київ 2018» (ФУМД), в якому візьмуть участь представники молоді діаспори та України, представники влади, міністерств та відомств, які співпрацюють з молоддю і діаспорою, гості з понад тридцяти країн світу", й з цієї новини здається, що СКУМО-таки основний організатор... 

А ось так пише власне вже безспосередньо СКУМО про цьогорічний форум: "З 24-29 серпня 2019 р. місто Хмельницький збере представників української молоді діаспори та гостей з різних куточків світу, на Форум української молоді діаспори "Хмельницький 2019", який організовує Свiтoвий Конґрес Украïнських Молoдiжних Органiзацiй (СКУМО) за підтримки Міністерства молоді та спорту, Хмельницької обласної державної адміністрації та міської ради", й знову здається, що це не СКУМО допомагає міністерству, а міністерство фактично примазується до заходу СКУМО...

Де та хто тут вводить у оману, знову ж - вирішуйте самі. 

Депутат не знає обов'язків? 

А що ж пан Добродомов? Думаєте на цьому наше спілкування закінчилося? 

- Ніт, - як кажуть у Чернігові. 

Ще до того як прийшла відписка від мінмолодьспорту, я направив пану Добродомову повторне звернення, в якому нагадав, що я де-факто оскаржував дії міністерства молоді та спорту, й тому, згідно з частиною 4 статті 7 Закону України «Про звернення громадян», пересилати моє звернення до цього міністерства було не можна (навряд чи в міністерстві б зізналися, що підписанням меморандуму зі СКУМО у 2014-му порушували закон, - міністерство тут сторона зацікавлена, й навряд зацікавлена вона у незалежному розгляді питання). 

Й ось що на це має сказати пан Добродомов (який, судячи за все, за час нашого спілкування встиг змінити партію): 

Тобто пан Добродомов каже: дізнатися законно діє СКУМО в Україні чи ні; законно виділялися гроші на заходи під егідою СКУМО, чи ні; законно підписувалися меморандуми між на той час ще не зареєстрованим СКУМО та українськими міністерствами, чи ні, - дізнатися все це він не може, бо (що ж зробиш?..) немає повноважень. 

Але знаєте в чому тут проблема? Схоже на те, що навіть наприкінці каденції пан Добродомов не прочитав далі першої глави Закону України "Про статус народного депутата України", й зовсім не в курсі предмету відання Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції, секретарем якого він є. 

Адже предметом відання цього комітету, зокрема, є: "запобігання та протидія корупції; запобігання корупції в діяльності юридичних осіб; діяльність інших правоохоронних і державних органів в частині їх повноважень у сфері запобігання та протидії корупції; державний захист осіб, які надають допомогу в запобіганні і протидії корупції". Тобто якщо у діях СКУМО та українських міністерств є хоча б підозра на корупцію, то це вже пряма зона відповідальності комітету, секретарем якого є пан Добродомов. Хіба не так?..

Але й це ще не все. Ось пункти 4 та 5 статті 17 того самого Закону України "Про статус народного депутата України": "4. Народний депутат має право порушувати у Верховній Раді України або її органах питання про необхідність проведення перевірок додержання законів органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та об'єднаннями громадян, розташованими на території України, чи їх посадовими особами, про проведення розслідувань з питань, що становлять суспільний інтерес, та брати участь у таких розслідуваннях в порядку, встановленому законом.

5. Народний депутат як представник державної влади у разі порушення прав, свобод і інтересів людини та громадянина, що охороняються законом, та інших порушень законності має право на місці вимагати негайного припинення порушення або звертатися з вимогою до відповідних органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, керівників підприємств, установ та організацій припинити такі порушення. У разі порушення законності народний депутат може звернутися з депутатським зверненням до відповідних посадових осіб правоохоронних органів чи органів виконавчої влади, що здійснюють державний контроль у відповідній галузі".

То ж дуже схоже, що можливості для того, щоб відповісти на мої питання, у депутата Дмитра Добродомова були. Шкода, що він (наскільки я розумію) вирішив, що ця тема неважлива... 

Що ж, незабаром вибори, а, значить, оновиться й Верховна Рада й, сподіваюся, зокрема, керівництво міністерств молоді та спорту й інформаційної політики. Можливо, у нової влади буде більш зважений погляд на СКУМО, бо, судячи за все, до цього складу Ради обереться щонайменше один депутат, який знає й що таке СКУМО, й хто такий пан Гочак... 

А тим часом, за моєю інформацією, тільки з міського бюджету Хмельницького на цьогорічний СКУМО-ФУМД передбачено 200 000 гривень... 

The show must go on

Коментарів ще немає