Вівторок, 20 листопада 2018, 16:43
Повна версія сайту
;
Cєргєй Карась
Cєргєй Карась

Ремонти для людей?..

11:55 13.09.2018    Коментарі   Переглядів: 858   

Минулого тижня я їхав по роботі як, раптом, виявилося, що дорога на перехресті проспектів Миру та Перемоги перекрита й наша маршрутка поїхала у довгий об'їзд. Ця подія змусила мене написати цей текст.

Ремонти заради... пральні?..

Ні, звичайно, я не противник ремонту, але за півтора роки, які я живу у Чернігові, це як мінімум третій ремонт переходу на "Україні" й, мені здається, що часто ремонт роблять заради ремонту, ну або заради, скажімо так, "операцій з грошима" (ремонти - це ж гроші).

Адже про ту ж плитку у переході й про те, що вона слизька говорили ще тоді, коли її почали укладати. Але тривалий час, таке відчуття,  народні обранці народу просто не вірили (судячи з усього самі "батьки міста" через перехід не ходять). Та ж історія й з гідроізоляцією, яку, наскільки я розумію, зараз й намагаються налагодити, знову знімаючи асфальт з проспекту Миру (здається, те ж саме робили минулої осені).

Так, я знайомий з мантрою прихильників чинного мера, яку вони поширюють у соцмережах: "20 років нічого не робилося, тепер щось робиться, так що вже мовчить тут". Але у моєму випадку я просто не знаю що робилося або не робилося попередні 20 років: до Чернігова я вперше приїхав у липні 2016-го, а переїхав до цього міста у грудні того ж року, тобто я тут 1,5 роки. І весь цей час мером був Атрошенко. До того ж прихильники теорії "20 років без перемог" чомусь забувають про реформу децентралізації, яка дозволила залучити як раз до місцевих бюджетів великі фінансові потоки, котрі, у свою чергу, і дозволяють здійснювати ремонти.

Але те, як на практиці реалізується розподіл цих фінансових потоків не влаштовує мене як платника податків й, мені здається, не дуже зручно для населення.

У місті є кілька ремонтних "кейсів". Один з яких, безумовно, нові зупинки. Щодо них було зламано вже багато копій. І я належу до тих, кому вони не подобаються. Не торкаючись ціни самих комплексів, я б не назвав їх зручними. До того ж заради них знищуються старі зупинки, інфраструктура ларьків (тут я взагалі не розумію: адже якщо вони працювали законно, платили податки, то чому їх одним махом прибирають?..), а на час установки людям потрібно де місяць, де два, а де й більше стояти просто неба.

На мій, дилетантський звичайно, погляд, на час ремонту на місці зупинок можна було хоча б поставити тимчасові лавочки (так, були б бажаючі їх вкрасти, але можна ж прив'язати ланцюгом, зафіксувати й ця проблема здається вирішуваною у XXI столітті). Але ні... У той же час нові зупинки іноді перекривають зручні шляхи переміщення. Наприклад, на П'яти кутах зупинку поставили просто посеред тротуару. Причому зручного тротуару.

Так, поруч зробили щось типу обходу, але він дуже невдало розташований.

Знаєте, є така притча про академіка Курчатова: коли він відкривав інститут, то відразу не став робити тротуари, а почекав поки співробітники протопчуть зручні для них стежки між корпусами, й потім заасфальтував ці стежки. Так ось, у Чернігові все навпаки. У результаті люди топчуть газон.

Так, можливо, за правилами зупинку потрібно було зробити далі від дороги (я не знаю ГОСТів), але не на тротуар же!

Окрема тема дороги й тротуари. Так, робляться центральні вулиці, й це здорово. Але з одного боку,  позавчора, коли я їхав по Першого травня - вулиці, яку нещодавно відремонтували, виявилося, що тепер вона наполовину перекрита через те що, судячи з усього, "Водоканал" відкопує свої люки, вирізаючи навколо них дірки у новому асфальті. Так, можливо, потім під ці дірки поставлять спеціальні нові люки. Але хіба не можна це було робити разом з ремонтом дороги? Щоб було не зручно, але лише один раз...  І хіба псування тільки що покладеного асфальту не є нецільовим використанням бюджетних коштів?. .Виглядає так, ніби ремонтники й комунальники не узгоджують дії.

З іншого боку є вулиця Пухова, де дірка від люка обгороджена ну принаймні кілька місяців. І що? І нічого. Є міст через Стрижень у районі ОКДЮСШ, де все літо залишалися (й зараз є) дві дірки на тротуарі. Чому не можна було їх відремонтувати, коли укладали машинну дорогу? Міст не аварійний? А якщо аварійний, то навіщо туди було класти новий асфальт? Одні питання.

Ремонт тротуарів теж окрема пісня. Все літо ремонтують тротуар на Рокосовського. Але знову ж з мого,  не професійного звичайно, а обивательського погляду, це робиться дуже дивно. Спочатку зняли тротуар повністю з однієї частини дороги, насипали щебеню, потім те ж саме зробили з іншою стороною. Чому не можна було ремонтувати секціями: зняв асфальт метрів зі ста, потім поклав там плитку, пішов далі?.. Чому не можна було хоча б спочатку відремонтувати одну сторону дороги, а тільки потім братися за іншу, щоб під час ремонту люди хоча б мали шанс не ламати ноги? Чому ремонтних робіт не було видно тижнями якщо не місяцями, а на плитці, яка начебто вже лежить, залишався товстий шар піску, по якому і йти складно, а вже велосипедистам?..

Куди їдемо?

Знаєте, у мене іноді створюється відчуття, що незручності влада створює навмісно, щоб люди відчували: "Дивіться, щось робиться, влада працює". Адже якщо ремонти будуть зручними для городян, а  ну як раптом не помітять?..

У суботу я їхав на вокзал на електричку, й... виявилося, що через ремонт "Кола" всі маршрутки доїжджають лише до басейну, а далі нам довелося щільним натовпом бігти дві зупинки (на щастя, я встиг, але не факт, що всім так пощастило). Так, я не зайшов на сайт міської Ради і не дізнався про перекриття. Але я ж такий був не один. Хіба не можна вішати цю інформацію на зупинках й там же писати як зараз ходять тролейбуси? Тому що сідаючи у міський транспорт я просто не знаю куди він мене відвезе. А з урахуванням того, що я й так за 1,5 роки не ідеально вивчив Чернігів, це, звичайно, створює додаткові "зручності".

Про випадкових туристів у даному разі можна промовчати. Знайти дорогу у незнайомому місті й так складно, а коли потрібно знайти об'їзд, який не всі місцеві представляють? А якщо турист (наївний!) Вирішить кататися по місту громадським транспортом?..

Ну й закінчити хотілося б епопеєю з постаментом колишнього пам'ятника Леніну. Коли я приїхав, це вже був цілком патріотичний арт-об'єкт. Але його вирішили знести, причому, як ми пам'ятаємо, якби не активісти, це зробили б за шалені гроші, звичайно ж, з міського бюджету. І мені знову незрозуміло (з точки зору дбайливого господаря) чому не можна було вбудувати цей постамент (який, судячи з усього, був у відмінному стані) у проект нового патріотичного пам'ятника?

Загалом, за півтора роки у Чернігові мене нерідко не покидає відчуття, що ремонти тут роблять зовсім не заради зручності жителів. А самі чернігівці платять за "20 років нічого не робилося, а тепер - дивіться" як мінімум двічі: як платники податків, й незручностями при ремонтах.

Радує хіба те, що владу в Україні можна поміняти, а вибори не так вже й далеко.

P.S. Не по темі поста, але вчора мене несподівано у черговий раз назвали "недоукраїнцем". Така історія...

Коментарів ще немає